Så handlar du hos Barnskospecialisten!

Vi tror att du hittat hit för att du söker de bästa barnskorna för ditt barn. Du har kommit rätt, och vi är mycket tacksamma att ha dig som kund!

Vi brinner för att kunna erbjuda barn noga utvalda barnskor och funktionskläder för krävande uteaktiviteter, och vi är mycket måna om att de produkter vi säljer håller högsta kvalitet och har en perfekt passform. Med rätt utprovade skor från de ledande varumärkena, får våra kunders barn de bästa förutsättningarna att förebygga knä-, rygg- och ledbesvär senare i livet. Och med rejäla skor och bra funktionsplagg med utvalda tillbehör, så kan vi rusta våra barn för vilket väder som helst. Vi tycker att barn ska ha samma komfort som oss vuxna, när de tillbringar tid utomhus. Håller du med?

Det första du ska tänka på innan du handlar hos oss är att läsa genom Köpvillkoren. Där får du information om de villkor som gäller för dig som kund.

 



Betalningsalternativ

Vi arbetar för att göra betalningsprocessen för våra kunder så enkel som möjligt, och vi kommer därför ibland att komplettera våra betalningsalternativ med nya metoder.

Kortbetalning – De flesta av våra kunder uppskattar att kunna betala med bankkort eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande Mastercard, Eurocard, VISA och American Express.

Faktura – Barnskospecialisten samarbetar med Handelsbanken, och kan därigenom erbjuda betalning och delbetalning via faktura för kunder inom Sverige. För att kunna betala via faktura måste du ange ditt personnummer, som sedan används för en automatisk kreditupplysning. Väljer du betalning av hela beloppet inom 20 dagar, så skickar vi med fakturan i ditt paket. Fakturakostnaden är då 25 kr. Om du väljer delbetalning av ditt köp, så öppnar du därigenom ett konto hos Handelsbanken Finans, och får sedan automatiskt dina fakturor därifrån.

Direktbetalning till Handelsbanken – genom vårt samarbete med Handelsbanken kan vi erbjuda direktbetalning för kunder med konto i Handelsbanken. Direktbetalning är avgiftsfritt för dig som kund.

Direktbetalning till andra banker – genom vårt samarbete med Trustly kan vi numera också erbjuda direktbetalning till de allra flesta andra banker. Direktbetalning är avgiftsfritt för dig som kund.

Fraktalternativ

Avhämtning i butik - De kunder som så önskar kan alltid hämta ut beställda varor direkt i någon av våra butiker i Uppsala eller Stockholm. Avhämtning i butik är självklart alltid gratis.

Inrikes frakt via DB Schenker – Det normala fraktsättet för order inom Sverige är frakt via Schenker. Du får då ditt paket levererat till det uthämtningsställe som ligger närmast din bostad. Vill du välja ett annat uthämtningsställe så går detta fint, men då måste du kommentera detta särskilt vid din beställning. Om du gör en beställning för någon annan – kanske en present – så går också bra att i kommentarsfältet ange en annan leveransadress. För att förenkla för våra kunder tillämpar vi en fast fraktkostnad inom Sverige, oberoende av avstånd eller paketets storlek. Normal leveranstid inom Sverige är 1-2 vardagar och vi använder en fast och låg fraktkostnad; 29 kronor. När ditt paket anlänt till utlämningsstället får du ett SMS med ditt referensnummer.

Utrikes frakt via PostNord – för försändelser utanför Sverige, använder vi PostNord. Den faktiska fraktkostnaden för internationella försändelser varierar mycket beroende på bl a land, avstånd och paketets storlek. Vi använder därför flera olika fraktkostnader, som räknas ut automatiskt. De möjliga fraktalternativen sorteras utifrån den adress man har angett, och några alternativ utöver de som då visas, arbetar vi inte med.


Hur du hittar rätt barnsko

Vi har försökt att göra det så enkelt som möjligt att hitta rätt sko eller stövel för dina barn. Det finns alltid flera sätt att hitta rätt sko, men vi rekommenderar något av följande:

Supersök – genom vår supersökfunktion, som du hittar som en egen knapp precis under bildspelet på startsidan, kan du mycket enkelt söka bland våra tusentals skor och stövlar. Ofta letar man efter en viss storlek, och då är det bra att börja här. Om du redan i förväg har en bestämd uppfattning om vilken färg eller vilket varumärke du helst vill titta på, går detta fint att välja dessa också, och du kan också avgränsa dina träffar genom att komplettera valet med en viss skokategori eller ett prisintervall.

Välj kategori – under huvudmenyn ”Skor” hittar du hela vårt skosortiment, fördelat på våra olika kategorier. En del skor kan finnas i mer än en kategori. Letar du till exempel efter ”vinterskor” för dina barn, så är detta ett bra ställe att börja på. Under våra större kategorier går det sedan att både filtrera de skor som visas, och du kan också välja att sortera urvalet på flera olika sätt.

Välj varumärke – under huvudmenyn ”Varumärken” står alla våra större varumärken inom både skor, kläder och övriga tillbehör listade. Genom att gå den här vägen hittar du hela vårt sortiment för respektive varumärke, samt en kort presentation om varje varumärke.

Nyheter – under huvudmenyn ”Nyheter” kan du alltid hitta de artiklar som inkommit under de senaste 30 dagarna. Många tar slut fort, speciellt under högsäsong, så ibland gäller det att snabbt lägga en beställning, för att kunna få de modeller och storlekar du önskar.

Kampanjer – under huvudmenyn ”Kampanjer” hittar du alla våra varor med nedsatt pris. Barnskospecialisten säljer inte skor från tidigare säsonger till fullpris, så ofta kan du hitta många skor från tidigare säsonger till kraftigt rabatterade utförsäljningspriser här.

Fritextsök – längst uppe till höger på startsidan hittar du en söksymbol för vår fritextsök. Om du redan i förväg vet vad den sko eller de kläder du söker heter, så är detta en snabb väg att hitta rätt. Sökningen är dynamisk och visar resultatet samtidigt som du skriver in ditt sökord. Ofta kan det räcka med att du känner till en del av ett namn för att hitta rätt. Genom att trycka Enter eller på knappen "Fler resultat...." kommer du sedan vidare till alla produkter som passar in på dina sökkriterier. 

 

Personlig utprovning – Personal shopper


Eftersom du handlar hos oss hoppas vi att du redan förstår och uppskattar vikten av att skor till dina barn har bra passform. Genom att läsa våra tips och guider, och genom att noga jämföra ditt barns uppmätta skostorlek och jämföra den med de mått som vi anger på alla skor vi säljer, har du de bästa förutsättningarna att kunna göra ett bra köp.


För er som bor nära våra butiker i Uppsala eller Stockholm, eller har vägarna förbi, så rekommenderar vi att ni utnyttjar möjligheten till en personlig utprovning av skor och kläder till era barn vid ett, eller kanske två, tillfällen per år. Förutom en korrekt uppmätning, så får du också alltid många andra bra tips och råd! Det finns inget köptvång, och du kan också boka din tid utanför butikens normala öppettider.

Din egna Personal Shopper bokar du här:




Vad händer vid din beställning?


När du valt ut dina varor och lagt dem i din varukorg, klickar du dig vidare till Kassan.


Vi har ett minsta orderbelopp om 250 kr, och om din order inte når detta belopp uppmanas du att komplettera med ytterligare någon vara. Vi behöver använda en minsta orderstorlek, för att kunna få täckning för våra kostnader för emballage, hantering och för den del av frakten som vi betalar (vår fasta avgift om 29 kr är mindre än den faktiska kostnaden för oss).  


I Kassan bör du kontrollera en extra gång att de beställda varorna är korrekta, och att antalet stämmer.


Ibland erbjuder vi möjligheten till extra förmånliga priser genom olika rabattkoder. Om du har en sådan kod, ska du ange den innan du betalar, och sedan uppdatera din varukorg.


Du uppmanas sedan att ange önskad betalningsmetod och önskat fraktsätt (se nedan).


Om du har ett konto på Barnskospecialisten rekommenderar vi att du loggar in varje gång du ska handla. Om du gör detta, kommer dina adressuppgifter att fyllas i automatiskt. Du kan också välja att slutföra ditt köp utan att skapa ett konto, men dina adressuppgifter måste du förstås alltid ange. Vill du underlätta processen, kan du ange ditt personnummer, så hämtas dina adressuppgifter automatiskt.


Vi rekommenderar också starkt att du anmäler dig till vårt nyhetsbrev, så att du inte missar våra fina erbjudanden.


Du har alltid möjlighet att lämna en kommentar till Kundtjänst, såsom önskemål om leveransdag, utlämningsställe, etc.


Slutligen behöver du bocka i rutorna att du godkänner våra köpvillkor och att du är över 18 år gammal.


När du har godkänt och betalt din order (se nedan), kommer du få en orderbekräftelse skickad till dig till den a-postadress du angav. Detta mail fungerar som ett kvitto på din beställning. Bekräftelsen innehåller bland annat ett ordernummer som du använder vid eventuella förfrågningar till Kundtjänst
.


Vår personal kommer plocka och packa din order så snart det går. Om något är oklart med din order, såsom att en vara hunnit sälja slut och inte kan levereras, kommer de kontakta dig. Att en vara kan sälja slut kan tyvärr hända ibland, eftersom vi har ett gemensamt lager för vår butik i Stockholm och vår webshop. Normalt skickas ditt paket ifrån oss den första vardagen efter din beställning.

Kontakta Kundtjänst

 

Om du har problem med att hitta rätt vara, eller vill fråga något för att kunna välja rätt, så är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst på telefon 08-312707 eller på e-post info[at]barnskospecialisten.se.

Svarar vi inte när du ringer beror det på att vi hjälper andra kunder, så då rekommenderar vi att du mailar istället. Vi svarar mail så fort vi kan, ofta även efter kontorstid. Om du har problem med din betalning eller med din frakt, så är du självklart också välkommen att kontakta oss, så ska vi göra vad vi kan för att lösa saken.